Kondrup/Husaberg 650cc.

Nørlundbanen 2016

Kondrup kart med Husaberg motor. 500ccm firetakt fireventilet. Selvstarter og kickstart.

Træning på Nisseringen.

Overdækning med markise.

Foxtail forever.

Ratstamme og lejebukke m. bronzebøsninger af "egen avl", kardanled fra VW Polo.

Tandstangsstyrehus fra en børnebuggy. Monteringskonsoller hjemmegjort.

Komplet pedalarrengement hjemmebygget.

Klar til den lange tur til Frederikshavn.

Truckstop på motorvejen.

Zigøjnerlejren på Ørnedalen.

Koncentration før løbet.

Træning på "Ørnen".

Ørnedalsbanen 2012

Ørnedalsbanen 2012

DM på Løvelbanen ved Viborg i sep. 2012.

Der kommer altid "nysgerige" og kikker på både karten og bilen.

Hvor stærkt kan den køre? Hvad vejer den? Hvor kører man med sådan en??????

Hmmm, jeg tror sgu jeg vil købe sådan en.

Det er blevet vinter 2012-13 og nye hjulophæng skal fremstilles.

Svejse-jig til nye bærearme.

Fræsning af nye styrespindler.

Deleapperatet venligst udlånt af Kim Hirshgaard.

De enkelte dele til styrespindlerneskal svejses sammen senere.

Afprøvning at hjulophæng før de fuldsvejses.

Rammen sandblæst og lakeret til den nye sæson.

Nye bærearme monteres.

Ny brugt 650cc motor monteres.

Bagsvinger og bagsksel monteres.

Bærearme og styretøj er nu helt færdigt.

Karten færdig og klar til den nye sæson.

Ny køler fra Ford Fiesta er monteret. Højere position for bedre køling.

Aldrig har den været smukkere.

Til DM på Ørnedalsbanen i sommerferien 2013.

"Tyrens røvhul" kaldes dette sving af de lokale.

Lejren etableret.

Min kammerat Jon får lov til at montere rævehalen.

Jon er tidligere DTM-mekaniker, og en uvurderlig hjælp for mig. Han har særdeles stor erfaring med motorsport.

Sporing af forhjulene.

Aftensmaden klar til indtagelse.

Startpossitionerne bliver omhyggeligt checket før løbet.

Massesammenstød under opsejling.

Jeg bliver påkørt, og slår en saltomortale hen over Bjarne Bramsnæs, hvorefter jeg lander på taget. Bemærk det løbske hjul.

Officials får hurtigt vendt mig om, så jeg kan komme ud.

Sørgelig afslutning på et ellers godt løb.

Alle heat og træning var gået perfekt, indtil det store crash satte en stopper for finaleheatet.

Ny type styrespindler til 2014 sæsonen fremstilles.

Drejebænken snurrer næsten hver dag.

Jeg forventer langt bedre styreegenskaber i den nye sæson.

Styretøjet har nu fået forbedret castervinkel.

Øverste bærearme måtte ombygges.

Så er styrespindlerne elforzinket.

Same procedure as last year.

Nyt karosseri til 2014 sæsonen.

Bemærk sponsorreklamer. Ham der Hejsogfir er yderst gavmild.

4 nye fælge pynter gevaldigt.

Kaffepause på turen til Sæby. Steen Larsen er mekaniker.

Mekanikerens vigtigste arbejde er at montere rævehalen.

Så er det bare ned i siddebrønden.

Søren Jørgensen er med som mekaniker på Søholmbanen i Kolding.

Der lines op til træning

Banen er ekstrem glat. Som at køre på glasperler.

Kørerpræsentation.

Adrenalinen pumper.

Starten er gået.

Endelig i mål.

Finalen overstået.

Godt træt efter en hård dag på motorbanen.

Ørnedalsbanen juni 2014. Min Renault er ikke køreklar, så vi må nøjes med en Peugeot med tagtelt.

Snart går det løs på en af Danmarks bedste baner.

Koncentration før starten.

Varmen er ulidelig, når man sidder og venter på startbanen.

Champagnen havde vi selv medbragt.

Blomsterne venligt overdraget at vores Norske naboer.

Løbet i Nysum vær et mudderhelvede. Kæmpe stort rengæringsarbejde.

Finalen på Nisseringen ved Næstved.

Frank Bimmer Jensen var min mekaniker til finaleløbet. Fantastisk til at coache mig.

En femteplads i dette heat.

Finaleløbet Nisseringen 2014

Bliver jaget hårdt af Chris Christensen.

Ligger her på en andenplads. Bliver senere påkørt og bliver sidst i heatet.

2014 sæsonen er forbi. Tak til min stab af mekanikere som har været en kæmpe hjælp igennem hele sæsonen.

Det gamle udstødningssystem var efterhånden udtjent.

Rustfri svejsebøjninger samles som et puslespil.

Jeg hæfter selv rørene sammen. Derefter bliver de fuldsvejst hos All in race cars.

Ny lyddæmper skal give flere heste.

Til sidst bliver det hele forniklet.

Efter første træning 2015 knækkede en ventilfjeder.

Et hjemmelavet værktøj gør det muligt at skifte fjederen uden at afmontere topstykket.

Trykluft på cylinderen holder ventilerne på plads mens fjedrene skiftes.

Et nyt sæde med en bedre kørestilling er anskaffet.

Små beslag skal holde zimmerringe på plads på bagakselen.

Ny kædeskærm fremstillet i aluminium.

Så er karten klar til 2015 sæsonen.

Rammen er blevet lakeret hvid.

Endelig blev karten færdig.

Ny Toyota Hiace autocamper og stor cargotrailer er indkøbt til sæsonen.

Markise på camperen og mekanikertelt til karten gør livet nemmere på motorbanen.

Nyt 2016 design.

For fuld fart på Nørlundbanen ved Ikast.

Efter at have dyrket forskellige hel- og halvfarlige sportsgrene i nogle år, så mine røntgenbilleder ikke helt godt ud længere. Jeg besluttede at skifte til en sportsgren som var mere sikker, og alligevel fuld af spænding og udfordringer.
Købte karten i sep. 2010 og begyndte en nærmest endeløs række af forbedringer og ombygninger. Fik kun kørt et par gange i 2011, og lidt mere i 2012. Håber at få tid til at køre de fleste dm afdelinger i 2013.
2013 sæsonen er nu gået, og kun 2 løb blev kørt. Desværre blev jeg vædret i finaleheatet på Ørnedalsbanen, hvor karten blev voldsomt smadret. Skal nu bruge hele vinteren på at reparere den til næste sæson.
2014 sæsonen er nu godt i gang. Jeg ligger på en sammenlagt 6. plads efter 2 løb. Ikke imponerende, men dog acceptabelt. Forbedring af bremserne er nu nødvendigt, ligesom bagakselen skal have et ekstra støtteleje.
Sæsonen 2014: Samlet resultat blev en femteplads, hvilket er over forventning. Placeringen skyldes i højere grad stabil kørsel, end gode placeringer. Udgik af et enkelt heat, med en knækket kæde.

2015 sæsonen er nu i fuld gang. En del tekniske uheld har givet lidt ekstra arbejde for mine hjælpere til løbene. Heldigvis er jeg endnu ikke udgået af nogen heat. Samlet resultat for sæsonen blev en delt ottendeplads.

Vinteren 15/16 har været travl. Chassiet er blevet sandblæst og malet. Karosseriet ligeledes malet og fikset op med nye farver. Motoren har jeg hovedrenoveret, hvilket viste sig at være et godt tidspunkt at få det gjort. Grundet travlhed har jeg misset de to første DM`er. Kun 4 afdelinger af DM fik jeg kørt i 1016 hvilket rakte til en syvendeplads sammenlagt.

| Svar

Nyeste kommentarer

29.03 | 17:32

Hej Gert. Jeg har 3 programmer fra Sophienholm 1970, men du optræder ikke på startlisterne. Jeg har nok misset et løb. Øv.

28.03 | 21:45

Hej det er meget sjovt at se, jeg kørte på sopienholmbane i1970 og blev nr 2 til Dm . Vi var 16 sidevogne til start Gert og Thorkild Andersen fra FAM

21.06 | 18:32

Derfor vil jeg gerne bruge en ældre crosssidev. som jeg kan lave smallere.
Det nænner jeg ikke med Waspprojektet

21.06 | 16:05

Hej Ove. Kan du ikke ruge den Wasp du har til trial. Jeg mener nu godt nok at en trial sidevogn skal være mere let og spinkel.