Triumph TR5T Trophy Trail 1973.

Sommerkøreklar spændende ture. April 2015.

Første billeder taget hos sælgeren i Fensmark.

Et stativ til udstillingsbrug og serviceeftersyn blev straks fremstillet.

Pynter fint i stuen !!!

MC liften gør det nemt at arbejde på cyklen.

To bolthuller i kædekassedækslet var defekt og måtte svejses til.

Svejsningerne fræses ud, så der bliver plads til bolthovederne.

Efter planslibning af pakfladen slåes kørnerprikker hvor hullerne skal bores.

Dækslet opspændes i vatter så hullerne kan bores.

Spændende om hullerne kommer til at passe.

Selvfølgelig gør de det...... smiler.

For at forbedre flowet i olietanken (stellet) har jeg ført en slange fra bagerste del af stelrøret til undersiden af motoren.

Et grenrør gør det muligt at suge olie fra begge ender at stellet.

Nyt patent skilt og gear- indikatorskilt er monteret.

Sælgeren købte en helt ny Amal karburator før handlen.

Tribsa betyder at den er en blanding af en Triumph og BSA.

Da BSA fabrikken lukkede opkøbte Triumph resterne, og brugte mange dele til denne model.

i USA hedder den Scrambler mens den europæiske udgave hed Trophy Trail, eller Adventurer.

Plastforskærmen er nu udskiftet med en krom skærm.

Skærmbeslagene har jeg selv lavet af 4 mm aluplade.

Grundlovsdagen 2016 var jeg til veterankøredag, som startede ved Rearsø havn og sluttede i Sorø.

Mange beundrede Triumph`en.

November -14 kastede jeg mig ud i købet af endnu en motorcykel. En Triumph Trophy Trail som er en  sjælden amerikansk model (importeret for en del år siden) som jeg faldt for, straks jeg så den annonceret til salg. Datidens off-roader med oplagt udstødningsrør, lille aluminiumstank, crossstyr med oprejst kørestilling og sadel som falder perfekt ind i designet. Motoren er 500 ccm 2 cylindret 4-takt og er blevet renoveret af en ekspert i Jylland. Kort sagt en mc som på alle punkter falder i min smag og som jeg ikke kunne lade passere forbi i mit liv.

| Svar

Nyeste kommentarer

29.03 | 17:32

Hej Gert. Jeg har 3 programmer fra Sophienholm 1970, men du optræder ikke på startlisterne. Jeg har nok misset et løb. Øv.

28.03 | 21:45

Hej det er meget sjovt at se, jeg kørte på sopienholmbane i1970 og blev nr 2 til Dm . Vi var 16 sidevogne til start Gert og Thorkild Andersen fra FAM

21.06 | 18:32

Derfor vil jeg gerne bruge en ældre crosssidev. som jeg kan lave smallere.
Det nænner jeg ikke med Waspprojektet

21.06 | 16:05

Hej Ove. Kan du ikke ruge den Wasp du har til trial. Jeg mener nu godt nok at en trial sidevogn skal være mere let og spinkel.